Zdravju prijazen portal... 💓

Nalaganje Brez rezultatov
Ni rezultatov! Poizkusite prosim z drugimi besedami.

Napačni podatki o čakalnih dobah v sistemu eNaročanje

Objavljeno:
Napačni podatki o čakalnih dobah v sistemu eNaročanje - www.cakalnedobe.si

 

O kaosu pri objavi podatkov o čakalnih dobah smo že večkrat pisali (Objavljene in dejanske čakalne dobe – primer iz prakse in Kaos pri objavi javnih podatkov o čakalnih dobah), žal pa se stanje tudi po (delni) uvedbi sistema eNaročanje ni izboljšalo.

Primer iz prakse

Dne 29.5.2017 smo prejeli e-pošto gospe, ki je na našem portalu dobila podatek za gastroskopijo izvajalca UKC Ljubljana – Interna klinika in sicer, da je čakalna doba pod stopnjo HITRO in pod stopnjo REDNO 15 dni, ko pa je poklicala izvajalca, so ji povedali, da je čakalna doba pod stopnjo HITRO 90 dni, pod stopnjo REDNO pa kar 150 dni. Seveda smo zadevo preverili in prišli do naslednjih ugotovitev:

  • Podatek o čakalni dobi, ki je bil dne 29.5.2017 objavljen na našem portalu je bil zadnjič posodobljen 14.5.2017 in takrat je bil v aplikaciji Čakalne dobe sistema eNaročanje (to nismo mi!) dejansko objavljen podatek 15 dni, tako pod stopnjo redno in hitro (dokaze seveda hranimo).
  • Na dan, ko je gospa preverjala čakalno dobo pri izvajalcu telefonsko (29.5.2017), je v tej isti aplikaciji (Čakalne dobe sistema eNaročanje) objavljen podatek za storitev Ezofagogastroduodenoskopija (oziroma gastroskopija) pod stopnjo HITRO 60 dni in pod stopnjo REDNO 74 dni. Da je absurd še večji, je kot čas zadnje posodobitve naveden isti dan (29.5.2017) ter ura 19:03.
  • Gre torej za precejšnje odstopanje za navedeno zdravstveno storitev navedenega izvajalca od uradnih podatkov sistema eNaročanje (ki deluje pod okriljem Ministrstva za zdravje oziroma Nacionalnega inštituta za varovanje zdravja), in ki naj bi zagotavljal točne in sprotno posodobljene podatke o čakalnih dobah:
    • Pod stopnjo HITRO je dejanska čakalna doba za 30 dni daljša od uradno objavljene (60 proti 90 dni).
    • Pod stopnjo REDNO je dejanska čakalna doba za 76 dni daljša od uradno objavljene (74 proti 150 dni).

Uradno objavljene čakalne dobe za gastroskopijo izvajalca UKC Ljubljana - interna klinika na dan 29.5.2017:

 

Kakšna je bila dejanska čakalna doba dne 14.5.2017 (ko smo na našem portalu zadnjič posodobili ta podatek) ne moremo preveriti, skoraj zagotovo pa je bila – vsaj glede na sedanje stanje – že takrat daljša od 15-ih uradno objavljenih dni.

Podatek o čakalni dobi za gastroskopijo izvajalca UKC Ljubljana – Interna klinika smo zaenkrat umaknili, saj enostavno ne moremo zagotoviti niti približno točnega podatka, saj ga nimajo niti uradni viri.

Kaj se dogaja?

Poudarili bi, da ne gre za osamljen primer, saj se trenutno nahajamo v nekakšnem vmesnem obdobju, ko sistem eNaročanje:

  • ne deluje popolnoma (ni še vključenih vseh izvajalcev, zdravstvenih storitev, nekateri izvajalci v sistemu eNaročanje nimajo vključenih vseh zdravstvenih storitev, ki jih opravljajo in bi morale biti že vključene,…), in
  • glede na zgornji primer v veliko primerih niti ne deluje pravilno, kar je veliko bolj zaskrbljujoče.

Po drugi strani pa se že postopoma ukinjajo (vsaj deloma) dosedanji načini obveščanja o čakalnih dobah, oziroma se občutno zmanjšuje njihov obseg podatkov (npr. dosedanja NIJZ aplikacija za evidenco in javno objavo čakalnih dob je imela na dan 1.5.2017 že precej manj posodobljenih podatkov o čakalnih dobah, kot prejšnji mesec oziroma v preteklosti.

Tudi nekateri izvajalci so že prenehali objavljati svoja redna mesečna poročila na svojih spletnih straneh. Klasičen primer je UKC Maribor, ki za mesec maj na svoji spletni strani že ni več objavil svojega poročila, ki ga je v preteklosti sicer objavljal redno vsak mesec. Pa saj ne bi bilo nič narobe, če ne bi v celoti »izpustil« objavo tudi v dosedanji NIJZ aplikaciji za obveščanje o čakalnih dobah, v novi aplikaciji Čakalne dobe sistema eNaročanje pa so »izpustili« objavo podatkov o čakalnih dobah za cel kup zdravstvenih storitev (manjka celoten radiološki oddelek oziroma podatki za RTG, MR, UZ in CT preiskave, ter še precej drugih diagnostičnih preiskav, operativnih posegov in ambulantnih obravnav).

Kaos pri objavi podatkov o čakalnih dobah se torej nadaljuje in trenutno sistem eNaročanje ne zagotavlja dejanskih podatkov o čakalnih dobah, kot naj bi jih – vsaj ne za vse zdravstvene storitve.

Zaskrbljujoče je vsekakor, kako sploh lahko prihaja v istem dnevu do takšnega odstopanja pri podatkih o čakalnih dobah za nekatere zdravstvene storitve – še posebej, ker naj bi podatke o čakalnih dobah v sistem eNaročanje vnašali izvajalci sami?! In kako potem sploh deluje eNaročanje, če termini nekaterih zdravstvenih storitev v tem sistemu tako zelo odstopajo od dejanskega stanja?

Kje se torej zatakne in kako lahko pride do takšnih napak?

In kje torej dobiti točno čakalno dobo za vašo zdravstveno storitev? 

Dejstvo je torej, da natančnih podatkov o čakalnih dobah za vse zdravstvene storitve ne boste dobili niti na našem portalu, niti na uradni spletni strani Ministrstva za zdravje oziroma NIJZ, ki je temu namenjena (aplikacija Čakalne dobe v sklopu sistema eNaročanje). In tako lahko, kot že od vsega začetka opozarjamo na našem portalu, dobite točen podatek o čakalni dobi izključno neposredno pri izvajalcu na dan, ko zdravstveno storitev potrebujete. 

Želimo vam veliko zdravja!

 

Ekipa portala Čakalne dobe

Komentarji uporabnikov