Zdravju prijazen portal... 💓

Nalaganje Brez rezultatov
Ni rezultatov! Poizkusite prosim z drugimi besedami.
Mreženje, sodelovanje - Čakalne dobe

Joga in njeni pozitivni učinki

Objavljeno:
Joga in njeni pozitivni učinki - www.cakalnedobe.si

Joga in njeni pozitivni učinki

Joga je v zadnjih letih postala popularen »šport«. V Ameriki število rednih vadečih v zadnjem obdobju presega 25 milijonov. Vročica okoli joge zajema tudi Evropo in Slovenijo. Kaj dejansko je joga in ali je primerna tudi zame?

Velikokrat si jogo predstavljamo zelo preprosto – ležanje, raztegovanje, sproščanje. Pa mogoče še meditiranje. Spet drugič (in sploh v zadnjem času) lahko jogistke in tudi jogiste vidimo zvite v nemogočih položajih, v stojah na rokah ali na glavi. Oboje je joga, vendar pa je joga vsekakor še mnogo več.

Tradicionalna joga sama po sebi je stara več kot 5000 let, ime »joga« pa v sanskrtu pomeni »združitev«. Združitev telesa, uma in duha. Tudi združitev posameznika z vsem, kar je. Ali preprosto povezava telesa z dihom in osredotočenimi mislimi. Izvira iz Indije, v prejšnjem stoletju pa je prišla na zahod in šele v zadnjih desetletjih dobila moderne razsežnosti. Celoten sistem in filozofija se osredotočata na mnogo več kot le fizično telo, posplošeno in preprosto lahko rečemo, da je joga način življenja in znanost o življenju.

Hiter tempo življenja, stres, različne bolezni in poškodbe ali pa samo nemirne misli in prenasičenost z informacijami nas silijo, da sežemo po nekaterih preverjenih tehnikah, ki nam jih ponuja prastara disciplina. In joga je primerna za vsakega, samo pravi pristop zase je potrebno poiskati. Fizična vadba joge (torej izvajanje jogijskih položajev) krepi telo in veča prožnost, izboljšuje zdravje hrbtenice in imunsko odpornost, uravnava hormonski in srčno-žilni sistem ter metabolizem. Prav tako izboljšuje naš dih, povečuje kapaciteto pljuč in osvežuje notranje organe. Sprošča napetosti v telesu, pomaga pri premagovanju stresa in izboljšuje splošno počutje. Združena z meditacijo pomaga pri izboljšanju koncentracije in spomina, ustvarjanju bolj jasnih misli, izboljšanju odnosa do samih sebe in drugih ter zvišanju energije. Dokazano pa tudi pomaga pri kroničnih bolečinah, pri premagovanju odvisnosti in nespečnosti.

Kljub temu da joga, ki jo izvajamo danes, torej ni povsem tradicionalna in smo od celotne znanosti vzeli le delček, ima mnogo dobrih koristi za nas. Redno izvajanje joge v kakršni koli obliki je naložba, ki lahko močno izboljša kvaliteto našega življenja in je dobra alternativa pri vseh težavah, s katerimi se spopademo tekom življenja.

 

Maruša Pfajfar
Psihologinja in učiteljica joge
www.taramanu.si